20 травня 2019 року естафету з підтримки здорового образу життя перейняли психологи та курсанти ДЮІ МВС України. В рамках участі у челенджі зі здорового способу життя  - програми «Healthy Challenge»  завідувач психологічного забезпечення відділу кадрового забезпечення Донецького юридичного інституту МВС Азаренков Олександр України разом із науковим співробітником НДЛ ПППД ДЮІ МВС України Когут Олександрою курсанти взяли активну участь у програмі тренінгу «Профілактика ВІЛ».

Після того як ВІЛ був уперше клінічно описаний в 1981 р., він поширився по планеті і у багатьох країнах світу перетворився на справжню епідемію, ставши найважливішим глобальним викликом, що представляє загрозу для громадського здоров'я, соціально-економічного розвитку, безпеки і дотримання прав людини. Стрімке поширення епідемії ВІЛ/СНІДу в Україні та світі, основною рушійною силою якої стало споживання ін'єкційних наркотиків, привело до усвідомлення того, що ефективна відповідь на епідемію неможлива без впровадження широкомасштабних програм профілактики та лікування, серед яких важливе місце займають заходи, спрямовані на споживачів наркотиків.

Відповідно до основ Європейської політики «Здоров'я 2020», спрямованої на підтримку дій всієї держави та суспільства в інтересах здоров'я та благополуччя громадян, яка на сьогоднішній день є орієнтиром у системі реформування охорони здоров'я в Україні, однією з пріоритетних областей стратегічних дій є підтримка інтенсивних заходів щодо боротьби з інфекційними захворюваннями, серед яких особливе місце посідають виклики, пов'язані з розповсюдженням ВІЛ/СНІДу та ТБ (туберкульозу) серед уразливих груп.

Під час тренінгу виконали такі завдання:

1) інформування учасників тренінгу про епідеміологію ВІЛ-інфекції, способи лікування та профілактики, які сьогодні існують, зокрема в м. Кривий Ріг;

2) можливість зміни відношення правоохоронців до ВІЛ-інфікованих та проблеми поширення ВІЛ-інфекції в цілому;

3) ознайомлення правоохоронців з соціальними програмами зниження шкоди наркотиків та з профілактики зараження ВІЛ-інфекції, які дійсно існують на території Криворіжжя;

4) формування відношення до наркозалежних людей, як до таких, які мають проблеми зі здоров’ям; наркозалежність розглядається як важкий стан, на який впливають багато факторів, що сповільнюють лікування;

5) інформування слухачів про світову практику зниження ВІЛ-інфекції;

6) інформування щодо проведення інструктажу для навчання та підготовки поліції до співпраці з медичними закладами, застосування соціальних програм з профілактики ВІЛ-інфекції під час несення служби: визначення ризиків зараження під час обшуку ВІЛ-інфікованих, виявлення ознак та симптомів інтоксикації, знання різновиду наркотиків та їхнього впливу на організм;

7) інформування працівників поліції як розповсюджується ВІЛ, що таке безпечний секс; розкриття психологічного аспекту проблеми спілкування з ВІЛ-інфікованими та наркозалежними;

8) донесення бачення системи охорони здоров’я на захворювання ВІЛ, з метою застосування ефективних методів профілактики, про необхідність застосування соціальних програм, а не карних методів впливу на наркозалежних.

У багатьох країнах прийняті національні програми по боротьбі з ВІЛ, які охоплюють ряд стратегій і заходів. Деякі міжнародні організації виділяють масштабне фінансування на заходи по профілактиці,  лікуванню, підтримці і відходу у зв'язку з ВІЛ. У Декларації про прихильність справі боротьби з ВІЛ/СНІДом (2001 р., потім 2006 і 2011 рр.) держави визнали проблему ВІЛ/СНІДу одним з найважливіших питань розвитку у світі. Усі держави ‒ члени ООН розробили комплексні плани для виконання своїх обов’язків. Для досягнення універсального доступу агентства і держав-члени ООН визнають необхідність застосування комплексної відповіді на епідемію ВІЛ від імені уряду, що дозволяє поліпшити правові і програмні умови для надання послуг. У Політичній декларації з ВІЛ та СНІДу «Прискореними темпами до активізації боротьби з ВІЛ та припинення епідемії СНІДу до 2030 року» і різних резолюціях ООН особливо підкреслюється необхідність співпраці між органами кримінального правосуддя, охорони здоров'я, правоохоронними органами і організаціями громадянського суспільства для втілення в життя принципу універсального доступу.

Каральні підходи призводять до того, що люди починають споживати наркотики таємно, а це підвищує вірогідність спільного використання ін'єкційного устаткування і, відповідно, ризик інфікування вірусами, що передаються через кров. Свою роль в цьому можуть зіграти і правоохоронні органи (зокрема, відносно бездомних та людей, які вживають наркотики ін’єкційним шляхом ‒ люди, що вживають ін’єкційні наркотики (ЛВІН – надалі у тексті)). Важливо брати до уваги, що співробітники правоохоронних органів першими контактують з ЛВІН, тому застосування їх участі в реалізації соціальних програм є необхідним. Крім того, якщо співробітники правоохоронних органів застосовують обмеження і тиск на ЛВІН, це призводить до того, що ті викидають використані шприци в громадських місцях, а це підвищує риски для громадського здоров'я і безпеки.

Криміналізація та жорстоке переслідування споживачів ін’єкційних наркотиків підживлюють пандемію ВІЛ/СНІДу, оскільки призводять до маргіналізації наркозалежних осіб, створюють додаткові перешкоди щодо їх залучення до програм профілактики та лікування, сприяють продовженню ризикованої та кримінальної поведінки, пов'язаної зі спробами пошуку коштів на придбання наркотиків. Більшість країн ЄС та США демонструють відмову від підходу «боротьба з наркотиками», де споживання наркотичних речовин розглядається не як медична, а як юридична проблема в площині «злочин-покарання», підтримуючи впровадження концепцій зменшення шкоди та забезпечення безперешкодного доступу до лікування для всіх, хто його потребує.

Завдяки вчасному та широкомасштабному впровадженню таких стратегій країнам вдалося зупинити розвиток епідемії та зменшити її тягар і гніт наслідків вживання нелегальних психоактивних речовин (далі ПАР) на систему охорони громадського здоров'я.

Лікування опіоїдної залежності ефективно сприяє скороченню вживання заборонених опіоїдів, а також обумовлених ними медичних і соціальних витрат.

  • 01
  • 02
  • 03
  • 04
  • 05
  • 06
  • 07
  • 08
  • 09
  • 01
  • 02
  • 03
  • 04
  • 05
  • 06
  • 07
  • 08
  • 09

завідувач психологічного забезпечення

відділу кадрового забезпечення та

НДЛ ПППД ДЮІ МВС України

Real time web analytics, Heat map tracking