12 листопада 2019 року в рамках Загальнонаціонального Тижня безпеки дорожнього руху в Україні Донецький юридичний інститут МВС України спільно з Консультативною місією Європейського Союзу в Україні, Українським науково-дослідним інститутом медицини транспорту МОЗ України та приватним автотранспортним підприємством «Одіум-Престиж» за підтримки Криворізької міської ради та Міжнародного благодійного фонду допомоги постраждалим внаслідок ДТП провів ХIV Міжнародну науково-практичну конференцію «Транспортна безпека: правові та організаційні аспекти».

Під час роботи науково-практичного заходу обговорювались актуальні питання забезпечення транспортної безпеки в Україні та світі за такими напрямами: розробка та реалізація державних програм з безпеки руху та координації використання усіх видів транспорту загального користування; заходи щодо зниження рівня смертності та ступеня тяжкості наслідків від дорожньо-транспортних пригод; соціально-економічні втрати від дорожньо-транспортного травматизму та шляхи їх зменшення; дослідження причин ДТП та факторів, що впливають на важкість їх наслідків; вдосконалення системи нормативно-правового забезпечення безпеки дорожнього руху; приведення транспортного законодавства України у відповідність до міжнародних стандартів; підвищення рівня безпечності доріг та дорожньої інфраструктури; вдосконалення механізмів активної та пасивної безпеки автомобілів; підвищення рівня безпеки перевезення пасажирів та вантажів; контроль за дотриманням транспортного законодавства; підготовка водіїв та поліпшення діяльності автошкіл; підготовка фахівців з безпеки на транспорті, їх навчання; психологічний аспект забезпечення безпеки на транспорті; зміцнення правосвідомості суспільства у сфері транспортної безпеки; навчання правил дорожнього руху окремих категорій (груп) населення; пропаганда дотримання правил дорожнього руху; відповідальність за правопорушення у сфері транспортної безпеки; медичне забезпечення транспортної безпеки.

Під час відкриття конференції проректор Донецького юридичного інституту МВС України, кандидат юридичних наук, полковник поліції Микола Анатолійович Панченко зазначив, що починаючи з 2006 року, напередодні Всесвітнього Дня пам’яті жертв дорожньо-транспортних пригод Донецький юридичний інститут МВС України проводить міжнародний науково-практичний форум задля обговорення та вирішення проблемних питань у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху та протидії транспортному травматизму в Україні й світі. Проте, саме ХIV Міжнародна науково-практична конференція «Транспортна безпека: правові та організаційні аспекти» має неабияке значення в обговоренні існуючої проблематики безпеки на транспорті, адже впродовж роботи заходу кожен з його учасників має можливість обговорити проблемні питання забезпечення безпеки не тільки на автомобільному, але й інших видах транспорту, напрацювати спільні рішення та рекомендації щодо вирішення низки актуальних питань транспортної безпеки.

Також Микола Анатолійович подякував усім присутнім за опіку тематикою забезпечення транспортної безпеки в Україні й світі та особливо відмітив велику та потужну підтримку Консультативної місії Європейського Союзу, яка вже не вперше долучається до організації та проведення науково-практичного заходу, а також постійного партнера – приватне автотранспортне підприємство «Одіум-Престиж» за надану допомогу й підтримку.

Також з привітальними промовами до учасників та гостей заходу звернулись: Юрій Григорович Вілкул – Криворізький міський голова, доктор технічних наук, професор, заслужений діяч науки і техніки України; Ларс Екстром – представник шведської поліції, радник із загальних питань правоохоронної діяльності та безпеки дорожнього руху Консультативної місії Європейського Союзу в Україні; Петро Володимирович Горпинчук – спеціаліст загальної правоохоронної діяльності Консультативної місії Європейського Союзу в Україні; Олексій Олексійович Нікіфоров – т.в.о. командира полку патрульної поліції в. м. Кривий Ріг Управління патрульної поліції в Дніпропетровській області Департаменту патрульної поліції, старший лейтенант поліції; Джанай Магомедович Омаров – директор приватного автотранспортного підприємства «Одіум-Престиж», кандидат технічних наук.

Серед учасників та гостей заходу були присутні: представники Міністерства внутрішніх справ України, Національної поліції України, Міністерства інфраструктури України, у тому числі Державної служби України з безпеки на транспорті, Міністерства юстиції України, Міністерства охорони здоров'я України; акціонерного товариства «Українська залізниця», органів місцевого самоврядування м. Кривого Рогу, містоутворюючих підприємств м. Кривого Рогу, а також наукова еліта України, фахівці з безпеки руху на залізничному та автомобільному видах транспорту, освітяни, представники громадських організацій тощо.

Під час пленарного засідання науково-практичного заходу з доповідями виступили: Ларс Екстром (представник шведської поліції, радник із загальних питань правоохоронної діяльності та безпеки дорожнього руху Консультативної місії Європейського Союзу в Україні) щодо досвіду Швеції у запобіганні дорожньо-транспортного травматизму. Пан Ларс Естром розповів учасникам та гостям заходу про діючу з 1997 року програму Уряду Швеції «Nollvisionen Tillsammans Räddar Vi Liv», яка передбачає планомірне зниження кількості загиблих у дорожньо-транспортних пригодах до нульової відмітки. Також доповідач зазначив, що знизити кількість постраждалих від ДТП за участю пішоходів та велосипедистів можливо лише за повсюдній наявності смуг руху саме для велосипедистів та якісно обладнаних та ізольованих від потоку транспортних засобів пішохідних переходів. Саме до цього повинна прагнути Україна як розвинена європейська держава. Меделін Сіней (волонтер Корпусу Миру США в Україні) доповіла про умови допуску до керування транспортними засобами в США, серед яких особливу увагу приділила саме практичним навичкам водіння потенційного учасника дорожнього руху, а також законодавчо закріпленим критеріям оцінювання таких навичок для отримання посвідчення водія.

Далі слово для доповіді було надано представникам Національної поліції України. Так, Віталій Анатолійович Каплун (начальник відділення безпеки дорожнього руху полку патрульної поліції в місті Кривий Ріг Управління патрульної поліції в Дніпропетровській області Департаменту патрульної поліції, майор поліції) доповів присутнім про стан аварійності і проведеної роботи особовим складом полку патрульної поліції в місті Кривий Ріг управління патрульної поліції в Дніпропетровській області Департаменту патрульної поліції та заходи з покращення організації дорожнього руху на вулично-шляховій мережі у 2019 році, а В’ячеслав Сергійович Попов (заступник начальника відділу розшуку та опрацювання матеріалів ДТП управління патрульної поліції в Дніпропетровській області Департаменту патрульної поліції, майор поліції) акцентував увагу присутніх на стан та причини дорожньо-транспортного травматизму на території обслуговування управління патрульної поліції в Дніпропетровській області.

Далі з доповідями виступили представники вищих навчальних закладів України (у тому числі, зі специфічними умовами навчання), які опікуються питанням забезпечення транспортної безпеки в Україні. Зокрема, Юрій Анатолійович Монастирський (завідувач кафедри автомобільного транспорту Криворізького національного університету, доктор технічних наук, професор) розповів про передумови та необхідність управління швидкістю руху транспортних засобів на дорогах м. Кривого Рогу; Микола Олександрович Котелюх (доцент кафедри тактичної та спеціальної фізичної підготовки Харківського національного університету внутрішніх справ, кандидат педагогічних наук, доцент, майор поліції) акцентував увагу на особливостях регулювання дорожнього руху на перехрестях з інтенсивним рухом за допомогою регулювальника та необхідності збільшення кількості практичних занять з патрульними поліцейськими щодо ручного регулювання дорожнього руху. У свою чергу, Петро Іванович Тарановський (викладач курсу «Удосконалення навичок керування автомобілем» Державної установи «Криворізька академія патрульної поліції», старший лейтенант поліції) приділив увагу обговоренню проблемних питань у сфері професійної підготовки та удосконалення навичок керування транспортним засобом працівників патрульної поліції.

Також під час пленарного засідання з доповідями виступили: Микола Юрійович Веселов (доцент кафедри кримінально-правових дисциплін Криворізького факультету Національного університету «Одеська юридична академія», кандидат юридичних наук, старший науковий співробітник, доцент), який розповів про проблемні питання правового регулювання та правозастосування адміністративної відповідальності неповнолітніх; Вадим Васильович Гуменюк (провідний фахівець з інформаційних технологій Державного закладу «Науково-практичний медичний реабілітаційно-діагностичний центр МОЗ України) з доповіддю про водія-професіонала за медико-психологічними параметрами; Тимур Миколайович Швець (голова правління громадської організації «Безпека транспортних систем», директор товариства з обмеженою відповідальністю «Професійно-технічний навчальний заклад «Системи управління транспортної безпеки») про підготовку фахівців з безпеки на транспорті та їх навчання; Альона Олегівна Тарановська (провідний спеціаліст Інгулецького районного у місті Кривому Розі відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області, аспірант Донецького юридичного інституту МВС України) з доповіддю про електромобілі як запоруку екологічної безпеки в Україні.

Також під час пленарного засідання виступили здобувачі вищої освіти, зокрема, Владислав Валерійович Твердохліб (курсант 4 курсу факультету № 1 Донецького юридичного інституту МВС України, рядовий поліції) з доповіддю про правове регулювання використання електросамокатів, моноколес, сігвеїв та гіроскутерів; Марина Юріївна Гаврилюк (студент магістратури Криворізького факультету Національного університету «Одеська юридична академія») щодо звільнення від кримінальної відповідальності за керування транспортними засобами у стані сп’яніння, а також Микола Анатолійович Шайда (студент Політехнічного коледжу Криворізького національного університету) про удосконалення соціальної реклами щодо якісної зміни поведінки учасників дорожнього руху.

Усі доповіді виступаючих викликали чималий інтерес та жваву дискусію серед присутніх гостей, адже здебільшого стосувались стану транспортної безпеки в Україні й світі, підвищення рівня безпечності доріг та дорожньої інфраструктури, шляхів зміцнення правосвідомості суспільства у сфері транспортної безпеки, а також заходів щодо попередження та припинення дорожньо-транспортного травматизму.

Під час обговорення доповідей учасників конференції кожен з присутніх гостей зміг висловити свою точку зору з приводу оговореної тематики, поділитися власними враженнями та думками щодо вирішення певних проблемних питань у сфері забезпечення транспортної безпеки в Україні та світі в цілому.

Наприкінці роботи ХІV Міжнародної науково-практичної конференції «Транспортна безпека: правові та організаційні аспекти» організаційний комітет подякував усім учасникам та гостям за виявлену зацікавленість тематикою заходу, активну участь в обговоренні нагальних питань забезпечення транспортної безпеки в Україні та пошуку шляхів щодо їх вирішення, адже тільки спільна робота усіх членів суспільства зможе знизити рівень дорожньо-транспортного травматизму на автошляхах нашої держави та вивести Україну на якісно новий рівень у сфері забезпечення безпеки на транспорті.

 

  • 01
  • 02
  • 03
  • 04
  • 05
  • 06
  • 07
  • 08
  • 09
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 01
  • 02
  • 03
  • 04
  • 05
  • 06
  • 07
  • 08
  • 09
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22

Науково-дослідна лабораторія

з проблемних питань правоохоронної діяльності

Real time web analytics, Heat map tracking