Психологічна робота науково-дослідної лабораторії з проблемних питань правоохоронної діяльності ДЮІ МВС України |
З метою розвитку групової структури та прискорення соціально-психологічної адаптації курсантів Національної поліції Донецького юридичного інституту МВС України у 101 та в 104 взводах 4 вересня науковим співробітником науково-дослідної лабораторії з проблемних питань правоохоронної діяльності Когут Олександрою Олександрівною під час психологічних занять було проведено «Тренінг адаптації з курсантами». Під час занять психологом було створено умови доброзичливості, терпимості, прийнятності, активного інтересу курсантів взводу один до одного. Курсанти прийняли активну участь у тренінгу, проявили зацікавлення як до заняття, так і до психологічної науки, яка розробляє багато цікавих практик, рекомендацій щодо професійного становлення майбутнього фахівця Національної поліції. Завдяки вміло організованому процесу та вдало підібраним вправам Когут О.О. вдалося стимулювати спілкування, скоротити емоційну дистанцію між учасниками тренінгу, які в свою чергу навіть проявили свої акторські здібності. Заняття пройшли в теплій, дружній атмосфері, учасники тренінгу отримали інформацію про членів взводу, про сприйняття їх іншими, адже відомо, що її дефіцит такого роду на початкових етапах формування соціальної групи породжує тривогу у її членів, а усунення або зменшення недоліку знань про групу зменшує прояв тривоги й напруженості у взводі. Курсанти представляли один одного групі та задавали питання, щоб якомога більше отримати відомостей про інших. Вправи невербального характеру допомогли встановити теплі стосунки та зняти зайву напругу. Особливо цікавим було запитання про мотивацію вступу курсантів до вузу: переважаюча більшість курсантів обрали професію за мотивами “династія”, “за інтересом”, “бажання допомагати встановлювати правоохоронну діяльність у суспільстві” та “створювати справедливе суспільство”. Дані мотиви є важливими у подальшому формуванні професійної спрямованості курсантів. Взвод на даному етапі розвитку ще не можна назвати колективом, до цього рівня ще треба пройти певні етапи формування соціальної групи, тому організація психологічного супроводу є важливою для формування очікувань до взводу як соціального організму. За для цього психолог зорієнтувала курсантів на згуртованість, бажання знайти тут друзів, цікаве спільне життя, емоційне благополуччя кожного. Разом із курсантами обговорено тему: «Які взаємовідношення у взводі ви хотіли б побудувати». Було виявлено та виокремлено загально-групові цінності курсантів щодо розвитку позитивних якостей особистості, серед яких перше місце займають взаємоповага, чесність, щирість, почуття емпатії, вміння слухати й розуміти іншого. А також обговорено сприйнятливі для кожного правила поведінки в групі з метою формування ціннісно-орієнтаційної єдності. Психолог виявила активних учасників взводів та тих учасників тренінгу, у кого рівень напруги зависокий й надала їм психологічну консультацію.
Науково-дослідна лабораторія з проблемних питань правоохоронної діяльності ДЮІ МВС України
|