Мотивація до навчання – передумова отримання якісної освіти |
Основним компонентом організації освітньої діяльності є мотивація, яка може бути внутрішньою або зовнішньою щодо самої діяльності. Для кожної особистості, яка бажає здобути відповідний освітній рівень та професію мотивація виступає внутрішньою характеристикою. Основою для мотивації освітньої діяльності складають пізнавальні інтереси, які безпосередньо впливають на зміст і процес навчання. Своєю чергою освітня діяльність курсанта, спрямована на здобуття професії правоохоронця за відповідною спеціалізацією спонукає комплекс мотивів, пов’язаних з соціальним змістом правоохоронної функції щодо забезпечення особистої та публічної безпеки, протидії злочинності тощо. Саме тому командним складом факультету № 2 Донецького юридичного інституту МВС України на базі факультету № 1 нашого інституту була проведена зустріч з абітурієнтами інституту. Тематика зустрічі була присвячена питанням, пов’язаним з актуалізацією мотивації абітурієнтів до якісного навчання в якості курсантів – майбутніх працівників різних підрозділів Національної поліції чи в якості студентів – майбутніх цивільних юристів – адвокатів, нотаріусів, суддів, керівників юридичних відділів різних підприємств, установ тощо. Модератором тематичної зустрічі був заступник декана факультету № 2 Сергій Пекарський. Участь у заході також взяли декан факультету № 2 Віктор Орлов та завідувач кафедри спеціальних дисциплін та професійної підготовки факультету № 2 Віктор Гурський. Зазначаємо, що представники факультету № 2 мають багаторічний досвід роботи в практичних підрозділах МВС України, яким поділилися протягом заходу. Так на початку зустрічі абітурієнтам нашого інституту, які поступають на різні напрями підготовки за державним замовленням було поставлено питання «В чому полягає різниця в діяльності органів досудового розслідування, кримінальної поліції, підрозділів превентивної діяльності?» На перший погляд це доволі просте питання, оскільки кожен абітурієнт попередньо через територіальні комплектуючі підрозділи поліції визначився з напрямом підготовки «Право» чи «Правоохоронна діяльність». У ході обговорення даного питання представниками факультету № 2 було чітко визначено компетенції практичних підрозділів поліції. Своєю чергою абітурієнти активно висловлювали свою думки щодо якісного забезпечення правоохоронної функції різними підрозділами поліції. Обговорення даного питання супроводжувалося наведенням яскравих практичних прикладів протидії злочинності, які мають представники керівного складу факультету № 2. Зокрема проблема протидії кишеньковим крадіжкам, затримання осіб, які вчиняли розбійні напади, злочинність у сфері суспільної моралі та інформаційної безпеки актуальна і на сучасному етапі. Також, за участю представника медико-санітарної частини Карини Нестеренко абітурієнтам було додатково доведені питання пропаганди здорового способу життя та медичного забезпечення процесу навчання в нашому інституті. Окремо, протягом заходу, була розглянута можливість стати поліцейським для осіб, які планують навчатися на контрактній формі навчання в якості студента. Так відповідно до положень ст. 72 Закону України «Про Національну поліцію» професійне навчання поліцейських складається з: - первинної професійної підготовки; - підготовки у закладах вищої освіти із специфічними умовами навчання; - післядипломної освіти, тощо. Так для того, щоб стати офіцером поліції потрібно мати базову вищу освіту. Саме тому, ті особи, які навчаються в нашому інституту на контрактній формі навчання в якості студентів мають можливості здобути вищу юридичну освіту, пройти первинну професійну підготовку поліцейських та працювати на різних посадах в органах досудового розслідування, кримінальній поліції чи у підрозділах превентивної діяльності. Отже, протягом тематичної зустрічі абітурієнтам було акцентовано увагу на перевагах навчання в нашому інституту, визначені внутрішні та зовнішні мотиваційні чинники отримання якісної освіти. Приємно зазначити, що після завершення тематичного заходу, абітурієнти задавали керівництву факультету № 2 індивідуальні запитання щодо певних особливостей діяльності різних практичних підрозділів поліції. Сергій Пекарський, факультет № 2
|