Психологічні тренінги з розвитку стресостійкості та ефективної комунікації для патрульних поліцейських в ДЮІ МВС України |
Який імідж патрульних створено сьогодні у суспільстві? Хто впливає на його формування? Саме із цих запитань 26 червня 2018 року в Донецькому юридичному інституті розпочався тренінг з розвитку ефективної комунікації патрульних поліцейських м. Кривий Ріг, м. Кропивницький та м. Черкаси. Спільно з науковим співробітником науково-дослідної лабораторії з проблемних питань правоохоронної діяльності Олександрою Когут патрульні актуалізували такі теми, як «стрес», «ефективна комунікація», розвивали професійний світогляд, набували навичок з ефективної комунікації та стресостійкості. Імідж патрульного поліцейського – образ професійно-особистістних властивостей, які є складовими їхньої професійної компетентності, що сприяють досягненню успіху в професії. Зокрема, до таких, патрульні віднесли: партнерське відношення до громадян, психологічні навички спілкування, стресостійкість, рішучість в прийнятті рішень в екстремальних ситуаціях, розвинуте групове мислення, діловий стиль спілкування, фізичну підготовку, знання правил дорожнього руху, навички водіння автомобілем, навички надання першої медичної допомоги, гнучкість мислення, вміння слухати, етичність та ін. Патрульні поліцейські контактують з неадаптованими особистостями й повинні керувати своїми емоціями, вміти самозахищатися, щоб не потрапити в «трикутник Карпмена» (не стати жертвою маніпуляцій). Тож, визначення образу патрульного має бути чітким і зрозумілим, адже це нова професія у нашому суспільстві і громадськість ще не має чітких уявлень про неї. Імідж – це поняття, яке формується кожним патрульним та залежить і від інших соціальних структур, таких, як органи влади, які створюють законодавчо-виконавчі основи для діяльності патрульних в Україні, засоби масової інформації, які доносять до громадян результати роботи патрульних, самі громадяни, які так чи інакше сприймають патрульних, самі патрульні, які своїм прикладом надихають інших на вибір правильного образу життя та дотримання норм порядку. Отже, локус відповідальності про створення іміджу патрульного поліцейського залежить від різних складових. В процесі тренінгу обговорено саме ті аспекти, які входять в компетенцію патрульного. Відомо, що методи активного навчання допомагають засвоїти 80 % інформації, в той час, коли лекційний матеріал запам’ятовується лише на 20 %. В умовах інтерактивного навчання учасники тренінгу розвивали необхідні навички взаємодії. Такі ділові ігри, як «Кораблеруйнування», «Хто викрав літак» допомагають засвоїти важливі соціально-психологічні навички, як: групове мислення, визначення лідерів у групі, які повинні координувати процес виконання завдання, вміння розподілити функціональні обов’язки за для виконання поставленої мети, вміння делегувати повноваження, взаємодопомога, взаєморозуміння, вироблення правил для співорганізації в групі тощо. Психологія спілкування для поліцейського є вкрай необхідною для досягнення ефективної комунікації: встановлення контакту, дотримання ділової дистанції, визначення психотипу особистості, що порушила закон, внутрішнього емоційного стану, намірів, стилю спілкування у конфліктній чи агресивній ситуації, особливо в ситуації комунікативної провокації, вироблення навичок переконання, взаємодії, виокремлення правдивої та значущої інформації. Всі учасники тренінгу відмітили важливість проведення таких занять. Науково-дослідна лабораторія з проблемних питань правоохоронної діяльності
|