Співробітники ДЮІ підвищують комунікативну компетентність |
Ні в кого не викликає заперечень той факт, що комунікації посідають значне місце в житті суспільства взагалі та кожної людини зокрема. Вміння вдало та ефективно комуніціювати дуже часто відіграє визначальну роль під час спілкування. Насамперед пильної уваги заслуговують комунікативні навички представників тих професій, які тісно пов'язані з вихованням та навчанням людей, спілкуванням з ними, оскільки від рівня «комунікативних знань» безпосередньо залежить якість виконання покладених на цих осіб обов’язків. Отже, ця тема є актуальною для співробітників Донецького юридичного інституту, тому тренерами Науково-дослідного центру психотренінгових технологій було проведено низку тренінгів на тему «Конструктивна комунікація працівників ОВС». Під час проведення тренінгів було розглянуто поняття комунікації, її мета та завдання. Учасниками зазначалося, що «комунікація» в широкому тлумаченні ототожнюється із поняттям «спілкування». У вузькому розумінні комунікація являє собою складний процес, у ході якого відбувається не лише обмін інформацією, але й формування, відправлення, отримання, уточнення, інтерпретація інформації тощо. У межах програми тренінгу було представлено та проаналізовано комунікативні моделі, серед яких «Комунікатор - Реципієнт», «Квадрат повідомлення», «Айсберг». Учасниками тренінгів було виокремлено специфіку комунікації, яка проявляється у наступному:
Під час представлення комунікативної моделі «Айсберг» тренерами було акцентовано увагу на важливій ролі невербальної комунікації у процесі спілкування людей. Виконуючи завдання у підгрупах, учасники тренінгів активно працювали над виявленням комунікативних бар’єрів, що виникають під час спілкування, а також розробкою шляхів їхнього подолання. Завершилася серія тренінгів зворотнім зв’язком, який було надано учасниками, де вони відзначили позитивний вплив проведених заходів, підкреслили важливість отримання й закріплення вмінь та навичок ефективного спілкування для особистісного та професійного росту кожного працівника ОВС.
Науково-дослідний центр психотренінгових технологій
|